ENGLISH

چای سبز ایرانیان

  • چای سبز ، اکسیر سلامتی چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

آمار وب سایت

افراد حاضر: 1
بازدید امروز: 46
بازدیدهای دیروز: 99
مجموع بازدیدها: 818249

5خوردني كاهش دهنده درد

5خوردني كاهش دهنده درد

آخرين يافته هاي علمي براي مقابله با دردهاي مزمن

پنج ماده غذايي در كاهش التهاب و درد در تمام بدن موثر شناخته شده و به نوعي با درد مبارزه مي كند. دردهاي ميگرني، كمردرد، دردهاي مزمن، دردهاي مفاصل و آرتريت اغلب 24 ساعت يا بيشتر طول مي كشد.

    درد، اغلب نشانه التهاب است و بدن در برابر اين جراحت واكنش نشان مي دهد. اگر چه داروها موجب كمك به درمان و كنترل درد و التهاب هاي مزمن مي شوند، اما موادغذايي و آنچه افراد در رژيم غذايي شان مورد استفاده قرار مي دهند نيز در كاهش درد و التهابي كه بدن به آن گرفتار شده تاثير دارند. متخصصان پنج ماده غذايي را كه در زير معرفي مي شود، در كاهش درد و التهاب بدن موثر شناخته اند.
    

    ماهي آزاد

    تحقيقات و بررسي ها از نقش موثر اسيدهاي چرب امگا3 موجود در ماهي قزل آلابر قلب حكايت دارد زيرا اسيدهاي چرب امگا3 خاصيت ضدالتهابي دارد. بنابراين محققان تحقيقاتي را روي ماهي آزاد آغاز كردند تا متوجه شوند آيا اين ماده غذايي مي تواند با التهاب هايي كه بدن دچار آن شده مبارزه كند و در اثر آن دردهاي بدن كاهش يابد.

    مطالعات نشان داد روغن ماهي كه از اسيدهاي چرب امگا3 غني است در بيماران مبتلابه آرتريت روماتوئيد و كاهش توليد موادي كه باعث ايجاد التهاب مي شود، موثر است.
    پژوهش ها نشان مي دهد امگا3 موجود در ماهي قزل آلا، ساردين و ماهي آزاد درد را سركوب مي كند زيرا پس از مصرف اين ماده غذايي آنزيم هاي ايجادكننده التهاب سركوب مي شوند.

    متخصصان مصرف دو وعده ماهي را در هفته توصيه مي كنند. آنان مي گويند: مصرف ماهي هاي چرب آب هاي سرد علاوه بر سلامت قلب، موجب كاهش درد و تسكين بدن مي شود.

 

    زنجبيل
    قرن هاست كه براي درمان سرماخوردگي و ناراحتي معده از زنجبيل استفاده شده است. با اين حال متخصصان نقش زنجبيل را براي كاهش دردهاي عضلاني كه پس از تمرينات ورزشي به وجود مي آيد تا 25 درصد موثر شناخته اند.
 مطالعات زنجبيل را به عنوان يك داروي غيراستروئيدي و ضدالتهابي معرفي مي كند و درد را در بيماران مبتلابه آرتروز مانند آسپرين و ايبوپروفن كاهش مي دهد.
 متخصصان استفاده از زنجبيل را همراه با سبزيجات در كاهش درد موثر مي دانند. همچنين براي تهيه چاي زنجبيل توصيه مي كنند كه قطعاتي از آن را براي 10 دقيقه درون آب داغ قرار داده و سپس با كمي عسل ميل شود.
    
    گيلاس
    گيلاس و ميوه هايي كه رنگ قرمز، ارغواني و آبي دارند مانند تمشك، توت فرنگي و انگور قرمز به علت داشتن آنتوسيانين و آنتي اكسيدان خواص ضدالتهابي دارند.
    مطالعات نشان مي دهد گيلاس به جنگ التهاب و ورم مفاصل و بيماري هاي قلبي و سرطان مي رود.

    آنتوسيانين ماده اي كه در گيلاس به ميزان قابل توجهي وجود دارد با خنثي سازي راديكال هاي آزاد كه منجر به ايجاد التهاب مي شود، مبارزه كرده و دردها را تسكين مي بخشد.


    برخي از راديكال هاي آزاد در بدن ما از طريق فرايندهاي متابوليكي بدن ايجاد مي شوند، همچنين دود سيگار، آلودگي هوا و... باعث ايجاد راديكال هاي آزاد در بدن مي شود.

    متخصصان مصرف گيلاس را به صورت تازه، يخ زده، خشك شده و مخلوط با بلغور جو به صورت روزانه توصيه مي كنند.

 

        روغن زيتون

    روغن زيتون يك ضدالتهاب و متلاشي كننده درد است. استفاده از روغن زيتون همراه با غذا به مدت طولاني موجب تسكين درد و التهاب هاي مخفي در بدن مي شود.
    دانشمندان يك نوع تركيب خاص را در روغن زيتون يافته اند كه شبيه به داروهاي ضددرد و غيراستروئيدي عمل كرده و موجب كاهش درد در بدن مي شود.
    آنان مصرف روغن زيتوني را توصيه مي كنند كه داراي سطوح اسيديته پائين و رنگ تيره و طعم و عطري دلپذير باشد.


      چاي سبز

    چاي سبز به علت داشتن يك ماده خاص موجب محافظت از غضروف و استخوان ها مي شود و بر همين اساس كاهش دهنده دردهاي آرتريتي است. محققان در يك تحقيق گسترده دريافتند چاي سبز باعث كاهش شدت آرتريت روماتوئيد كه يك بيماري خود ايمني است مي شود و استفاده از آن باعث بهبود پاسخ هاي ايمني و سركوب مواد التهابي بدن مي شود.

    بر اين اساس آنان مصرف يك تا سه فنجان چاي سبز را براي كاهش دردها توصيه مي كنند با اين حال از آنجا كه يك فنجان چاي سبز، در حدود يك سوم فنجان قهوه كافئين دارد، به افراد حساس به كافئين هشدار مي دهند از چاي سبز به ميزان مناسب استفاده كنند.

 


نظرسنجی

نظر شما در رابطه با کیفیت کاری این مجموعه چیست ؟